Jak używać Instagrama w planowaniu kolejnej podróży
Wszyscy dobrze znamy Instagram. Świetny sposób na pokazanie światu jak Starbucks pomylił się w pisowni Twojego imienia, przesłania wideo z jazdą tyrolką w sercu kostarykańskiej dżungli, zdjęcia pięknego zachodu słońca na plaży w RPA, tak by wszyscy znajomi zzielenieli z zazdrości.
Ale możesz jeszcze nie wiesz, że Instagram może Ci pomóc w zaplanowaniu kolejnej podróży, podpowiadamy jak:
1. #hashtag
Nie zapominajmy o naszym starym przyjacielu hashtagu. Dzięki niemu możemy skategoryzować tematy podróży, miasta, kraje i inne fajne rzeczy. Powiedzmy, że jesteś zainteresowany Azją, ale nie jesteś jeszcze pewien, gdzie chciałbyś pojechać. Sprawdź hashtag #Asia i kiedy wyświetli Ci się cała galeria zdjęć i zobaczysz małpy zażywające kąpieli w gorących źródełkach wykrzykniesz: „właśnie tam chce być!” A potem, wraz z eksplorowaniem tematu, np. dzięki geotagom (o tym później), odnajdziesz gdzie dokładnie możesz zobaczyć te małpy, tj. makaka japońskiego, jak słusznie się domyślasz – w Japonii. Kolejnym krokiem są hashtagi: #Japan #Tokyo #thingstodoinjapan itd.
2. Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja
Geotag na Instagramie pozwala Ci na dodanie miejsca, w którym zrobiłeś zdjęcie i właśnie stąd płynie inspiracja! Powiedzmy, że ktoś właśnie opublikował zdjęcie na tle ściany z graffiti i wyskakuje lokalizacja: „Wynwood Wall”, możesz na nią kliknąć i odkryć, że za nią kryje się Miami. Teraz możesz sporządzić listę rzeczy do zrobienia w Miami i zanim wyruszysz w drogę, masz cały plan działania sporządzony na podstawie Twoich preferencji.
3. Podróżujący, blogerzy, miejscowi
Instagram jest pełen podróżujących i blogerów. Jeśli wpiszesz hashtag: #travel albo #travelblogger, odnajdziesz miliony kont! Naprawdę, nie przesadzam. Aplikacja ma także ciekawą opcję, z której można skorzystać jeśli chcesz zobaczyć dziewięć najpopularniejszych postów dnia. Jeśli już to zrobisz zobaczysz listę ciekawych miejsc albo nawet blogera, którego możesz zacząć obserwować. Miejscowi to także ciekawa opcja, którą możesz sprawdzić za pomocą geotagów, krótkich biografii albo po prostu wpisując hashatag #home.
4. Punkty informacji turystycznej
Punkty informacji turystycznej są bardzo ważne dla branży turystycznej wielu krajów i odnajdziesz ich naprawdę sporo na Instragramie, miasta i kraje mają konta typu: @visitchina albo @sydney, które oferują różnorodne porady, które miejsca warto zobaczyć, gdzie można przenocować i dobrze zjeść.
5. Otwórz się na ludzi!
Nie zapominajmy po co wymyślono media społecznościowe – by poznawać i utrzymywać kontakt z ludźmi! Kiedy znajdziesz na Instagramie ciekawe miejsce poproś w komentarzu o radę, co można w danym miejscu ciekawego zobaczyć. Jeśli nie znasz właściciela konta, a nie brakuje Ci odwagi – napisz do niego prywatną wiadomość, Twoje pytania mogą zainspirować do napisania posta, jeśli dana osoba jest blogerem. Korzystaj także z własnej sieci kontaktów. Opublikuj zdjęcie miejsca, o którym marzysz i poproś o rekomendacje/rady. Nigdy nie wiesz kto może odpowiedzieć, by podzielić się z Tobą doświadczeniem albo skontaktować Cię z miejscowym, który pomoże Ci zaplanować niezapomnianą podróż.
Szczęśliwej podróży z Instragramem!