„Dane osobowe” to informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Możemy gromadzić, przechowywać i wykorzystywać następujące informacje:
- imię i nazwisko oraz dane kontaktowe (np. adres pocztowy i elektroniczny, numer telefonu);
- dane konta lub Identyfikator użytkownika (np. nazwa użytkownika, zdjęcie profilowe lub identyfikator konta w mediach społecznościowych),
- kraj zamieszkania lub obywatelstwo
- data urodzenia,
- płeć
- informacje techniczne, np. nazwa użytkownika, adres IP, dane przeglądarki i urządzenia, informacje zbierane przy pomocy plików cookie, znaczniki pikselowe i inne technologie, dane pliku protokołu, dane dotyczące użytkowania aplikacji oraz dane dotyczące lokalizacji, widok strony i nawigacja po witrynie internetowej,
- preferencje (np. nawyki zakupowe, preferowane kursy edukacyjne),
- nazwa i adres przedsiębiorstwa lub szkoły, imię i nazwisko nauczyciela, miejsce pracy, informacje o wykształceniu, poziom znajomości języka,
- numer karty kredytowej/debetowej, dane do płatności lub dane rachunku bankowego,
- stan zdrowia (np. alergie lub przebyte choroby), dieta, nałóg palenia, szczepienia,
- szczegóły podróży, kopia paszportu, informacje wizowe
- informacje o ubezpieczeniu
- dane kontaktowe członków rodziny
- Inne informacje podane przez użytkownika podczas rozmowy telefonicznej lub wideo lub czatu oraz nagrania i/lub transkrypcje takich rozmów lub czatów
W jaki sposób gromadzimy Dane osobowe?
Gromadzimy Dane osobowe na różne sposoby, zawsze dbając o to, aby dane te gromadzone były w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. Ilekroć wymagają tego przepisy powszechnie obowiązujące, zgromadzenie danych osobowych w określonym celu poprzedzone jest wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie przez osobę, której dane te dotyczą. Dane osobowe mogą być gromadzone:
- Bezpośrednio od użytkownika: Informacje pobierane są bezpośrednio od użytkownika, dzięki temu, że użytkownik udziela nam ich bezpośrednio lub działa w sposób, który dostarcza nam informacje, na przykład:
- Offline: Gromadzimy dane osobowe użytkownika w trybie offline, na przykład gdy użytkownik kontaktuje się z działem obsługi klienta, rezerwuje produkt lub usługę bądź przekazuje nam informacje na piśmie lub podczas rozmowy telefonicznej lub wideo.
- Online:Gromadzimy Dane Osobowe użytkownika za pośrednictwem Produktów EF, na przykład gdy użytkownik zapisuje się do newslettera lub zamawia broszurę, korzysta z naszego chatbota, rezerwuje produkt lub usługę. Gromadzimy również dane osobowe:
- przy pomocy plików cookie. Pliki cookie pozwalają serwerowi internetowemu przesyłać dane do komputera lub urządzenia w celu prowadzenia rejestru wpisów oraz w innych celach. Jeśli użytkownik nie życzy sobie gromadzenia informacji przy użyciu plików cookie, może skorzystać z prostej procedury dostępnej w większości przeglądarek, która umożliwia rezygnację z korzystania z plików cookie. Aby uzyskać więcej informacji o plikach cookie, których używamy, oraz o celach, w jakich z nich korzystamy, przeczytaj naszą politykę plików cookie;
- dzięki temu, że użytkownik korzysta z aplikacji mobilnej. Kiedy użytkownik pobiera jedną z naszych aplikacji mobilnych i z niej korzysta, w zakresie przewidzianym przez ustawienia prywatności użytkownika w aplikacji śledzimy i gromadzimy dane użytkowania aplikacji mobilnej, takie jak data i godzina uzyskania przez aplikację na urządzeniu użytkownika dostępu do naszych serwerów oraz dane na temat informacji i plików, które zostały pobrane do aplikacji mobilnej w oparciu o numer urządzenia użytkownika a także statystyki dotyczące błędów systemu, które napotykają użytkownicy;
- za pośrednictwem urządzenia. Jeśli ta opcja jest włączona na urządzeniu użytkownika, gromadzimy dane na temat jego fizycznej lokalizacji, aby oferować użytkownikowi usługi i treści spersonalizowane w odniesieniu do jego lokalizacji. Więcej informacji na temat takich usług znajduje się w rozdziale „W jaki sposób wykorzystujemy Dane osobowe?”
- Od naszych podmiotów stowarzyszonych, partnerów biznesowych, podmiotów świadczących pomoc oraz podmiotów prowadzących obsługę roszczeń. W powiązaniu z kursem lub programem użytkownika Dane osobowe mogą nam dostarczać też inne podmioty, w tym:
- nasze podmioty stowarzyszone, takie jak lokalna firma EF promująca sprzedaż naszych usług oraz oferująca obsługę klienta w kraju zamieszkania użytkownika, dostarczająca nam Dane osobowe, które są potrzebne w celu zawarcia z użytkownikiem umowy dotyczącej zamówienia użytkownika, lub szkoła w kraju zamieszkania użytkownika, która oferuje niektóre z zamówionych przez użytkownika usług, lub szwajcarska spółka główna zlokalizowana w Szwajcarii i odpowiedzialna za wykonanie umowy zawartej z użytkownikiem w odniesieniu do jakiejkolwiek usługi firmy EF;
- partnerzy biznesowi, np. lokalni agenci sprzedażowi, którzy promują sprzedaż naszych usług w kraju zamieszkania użytkownika;
- podmioty prowadzące obsługę roszczeń, które otrzymują informacje o roszczeniach ubezpieczeniowych użytkownika w przypadku zaistnienia sytuacji ubezpieczeniowej.
- Z innych źródeł. Możemy otrzymywać Dane osobowe użytkownika z innych źródeł, takich jak publiczne bazy danych; od podmiotów prowadzących działania marketingowe, takich jak agencje marketingowe lub dostawcy oprogramowania i usług w zakresie automatyzacji marketingu cyfrowego oraz analizy danych; z platform mediów społecznościowych, w tym, lecz nie wyłącznie takich jak Facebook, Instagram, Snapchat, Musically, LinkedIn, Twitter, YouTube oraz z komunikatorów takich jak WhatsApp lub Facebook Messenger; od osób, które są znajomymi użytkownika lub są z nim w inny sposób powiązane na platformach sieci społecznościowych oraz od osób trzecich. Na przykład jeśli użytkownik zdecyduje się połączyć swoje konto w mediach społecznościowych ze swoimi Produktami EF, Dane osobowe, które użytkownik zarejestrował w swoim profilu, takie jak adres e-mail, numer telefonu, adres pocztowy, data urodzenia, imię i nazwisko oraz nazwa użytkownika zostaną nam udostępnione. Ponadto korzystamy z plików cookie w celu śledzenia członków sieci mediów społecznościowych, jak wyjaśniono w naszej polityce plików cookie.
- Jeśli użytkownik przegląda nasze strony Możemy również gromadzić informacje o tym, w jaki sposób użytkownik korzysta z naszył usług za pośrednictwem swojej przeglądarki, śledząc jego aktywność na naszych stronach; w ten sposób możemy gromadzić dane takie jak adres Media Access Control (MAC), typ komputera (Windows lub Macintosh), rozdzielczość ekranu, nazwa i wersja systemu operacyjnego, producent i model urządzenia, język, rodzaj i wersja przeglądarki internetowej, dostawca Internetu oraz nazwa i wersja Produktu EF, z którego użytkownik korzysta. Ponadto adres IP jest identyfikowany i automatycznie zapisywany w naszych dziennikach serwerów za każdym razem, kiedy użytkownik odwiedza Produkty EF, wraz z czasem wizyty oraz odwiedzonymi stronami. Dane te są przechowywane i wykorzystywane razem z podanymi przez użytkownika Danymi osobowymi wyłącznie, jeśli użytkownik wyraził na to zgodę. Więcej informacji o gromadzeniu danych dotyczących adresu IP użytkownika oraz innych danych przeglądarki znajduje się w naszej polityce plików cookie.
W jaki sposób wykorzystujemy Dane osobowe?
Będziemy wykorzystywać Państwa dane osobowe w następujących celach:
- Dane osobowe użytkownika są przetwarzane przez EF w celu przeprowadzenia rezerwacji użytkownika, dostarczenia produktów i usług zamówionych przez użytkownika (w tym ubezpieczenia podróżnego), realizacji zadań w ramach obsługi klienta, usług administracyjnych oraz innych czynności niezbędnych w celu wykonania umowy zawartej pomiędzy użytkownikiem i nami oraz w sposób opisany dalej w niniejszej polityce.
- Możemy również wykorzystywać Dane osobowe w następujących celach:
- w celach statystycznych, utrzymanie systemu i backup, na potrzeby obliczania poziomów użytkowania oraz jako pomoc w diagnozowaniu problemów z serwerami dotyczących Produktów EF, dla rozwoju biznesu, a także w celu zapewnienia właściwego działania Produktów EF;
- aby umożliwić użytkownikowi kontaktowanie się z innymi użytkownikami oraz otrzymywanie od nich wiadomości za pośrednictwem Produktów EF, zgodnie z zasadami przewidzianymi dla stosownego produktu;
- aby zapewnić obsługę klienta lub wysyłać informacje związane z usługami za pośrednictwem różnych kanałów, takich jak SMS, komunikatory, takie jak WhatsApp, Facebook Messenger, chatboty lub e-mail.
- aby umożliwić użytkownikowi uczestniczenie w panelach dyskusyjnych, czatach, stronach profilowych oraz blogach, a także korzystanie z innych usług umożliwiających publikowanie informacji i materiałów.
- W stosownych przypadkach w celu ustalenia, wykonania lub obrony przezd roszczeniami prawnymi;
- Wykrywanie, badanie lub zapobieganie incydentom związanym z bezpieczeństwem informacji, oszustwom, wprowadzaniu w błąd, incydentom związanym z bezpieczeństwem lub przestępstwom;
- W celu spełnienia obowiązujących wymogów prawnych, regulacyjnych i zgodności, w tym między innymi przepisów dotyczących sankcji.
- Jeśli użytkownik wyraził zgodę:
- na analizowanie i ulepszanie naszej oferty poprzez poznawanie trendów dotyczących użytkowania, ustalanie skuteczności naszych kampanii promocyjnych oraz dopasowywanie doświadczenia użytkownika oraz treści Produktów EF w oparciu o dotychczasową aktywność użytkownika związaną z Produktami EF. Na przykład w zależności od tego, jakiego Produktu EF użytkownik szukał na naszej stronie lub podczas poprzednich wizyt internetowych, oferta dotycząca Produktów EF zaprezentowana użytkownikowi może być ograniczona do określonego języka, długości kursu lub budżetu;
- na dostarczanie mu usług i treści spersonalizowanych w oparciu o lokalizację użytkownika z wykorzystaniem fizycznej lokalizacji urządzenia. Użytkownik będzie na przykład przekierowywany na lokalną stronę EF w jego języku, jeśli jego urządzenie będzie wskazywało, że przegląda Internet będąc w danym kraju. Użytkownik może również otrzymać sugestię dotyczącą biura EF, które znajduje się najbliżej jego lokalizacji, w celu jego odwiedzenia lub zasięgnięcia informacji;
- na promowanie naszych produktów i usług, w tym na oferowanie specjalnych promocji w oparciu o zainteresowania użytkownika na przykład przy pomocy metod marketingu e-mailowego, takich jak program zarządzający działaniami marketingowymi Salesforce Marketing Cloud, który służy do prowadzenia list mailingowych oraz harmonogramu kampanii mailingowych, a także zmienia treść wiadomości e-mail w zależności od tego, co czytają, klikają lub przesyłają odbiorcy lub za pośrednictwem innych kanałów, takich jak SMS, inne komunikatory internetowe czy tzw. chatboty, rozmowy telefoniczne z operatorem (tzw. telemarketing) lub poczta tradycyjna. Wszelka taka komunikacja będzie zawierać wyraźny link do rezygnacji z subskrypcji lub oferować inną funkcję rezygnacji.
- Do transmisji danych i komunikacji z firmami zewnętrznymi lub innymi firmami EF w celach marketingowych, w tym działania w zakresie marketingu bezpośredniego i telemarketingu.
- Możemy zaoferować możliwość zapłaty za usługi EF za pośrednictwem różnych form płatności, w tym między innymi Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Sztokholm („Klarna”). Aby zaoferować Państwu metodę płatności Klarna, możemy udostępnić Państwa dane osobowe w formie danych kontaktowych i danych zamówienia firmie Klarna, aby firma Klarna mogła ocenić kwalifikację do korzystania z ich metod płatności i dostosować te metody płatności do Państwa potrzeb. Przekazane dane osobowe są przetwarzane zgodnie z własną polityką prywatności Klarna.
W jaki sposób udostępniamy Dane osobowe?
Udostępniamy Państwa dane osobowe w sposób opisany poniżej oraz w niniejszej Polityce prywatności i zgodnie z obowiązującym prawem:
- Filie korporacyjne
Nasze filie korporacyjne obejmują na przykład lokalną firmę EF, która promuje sprzedaż naszych usług i oferuje obsługę klienta w kraju zamieszkania lub szkołę w kraju docelowym, która świadczy niektóre z zamówionych usług lub też firmy EF, które zapewniają wewnętrzne funkcje usługowe, takie jak usługi informatyczne, prawne lub inne usługi. Jeśli uzyskaliśmy Państwa zgodę, możemy również udostępniać Państwa dane osobowe naszym podmiotom stowarzyszonym z EF do ich własnych celów marketingowych. Listę tych podmiotów stowarzyszonych można znaleźć tutaj jak również International Care Ltd, Selnaustrasse 30, 8001 Zurych
- Zewnętrzni dostawcy usług
Udostępniamy Dane Osobowe stronom trzecim w związku ze świadczeniem usług na rzecz użytkownika i prowadzeniem naszej działalności. Na przykład możemy udostępniać Dane Osobowe dostawcom systemów informatycznych w celu zarządzania relacjami z klientami, przetwarzania płatności kartami kredytowymi lub innych rozwiązań płatniczych, planowania zajęć lub przechowywania wyników nauki; lub dostawcom oprogramowania i usług do automatyzacji i analizy marketingu cyfrowego; platformom reklamowym w celu dostarczania użytkownikowi reklam dostosowanych do jego zainteresowań; innym stronom trzecim w celu zapewnienia obsługi klienta, analizy biznesowej, zapobiegania oszustwom i usług zgodności oraz agencjom przetwarzającym wizy. W przypadku, gdy oferujemy korzystanie z chatbota w Produktach EF za pośrednictwem najnowszej technologii AI, pytania zadawane przez użytkownika chatbotowi będą przekazywane i tymczasowo przechowywane przez dostawcę technologii AI, ale nie będą wykorzystywane do szkolenia lub ulepszania ich modeli AI. Żadne dane osobowe nie zostaną przekazane, chyba że użytkownik zawrze dane osobowe w swoich pytaniach, więcej informacji można znaleźć tutaj: https://openai.com/policies/api-data-usage-policies. Rozmowa na czacie i dane osobowe podane w wyznaczonych polach czatu będą przechowywane przez EF w naszym systemie zarządzania relacjami z klientami w celach marketingowych lub związanych z obsługą klienta.
- Dostawcy usług turystycznych
Udostępniamy Państwa dane osobowe usługodawcom związanymi z podróżami, w tym hotelom, liniom lotniczym, dostawcom usług autobusowych lub kolejowych, a także prowadzącym kursy, prowadzącym działalność lub innym wykonawcom w związku z zarządzaniem naszymi programami; firmie ubezpieczeniowej, która przygotuje ubezpieczenie podróżne. Należy pamiętać, że dostawcy usług turystycznych mogą kontaktować się z Państwem w celu uzyskania dodatkowych informacji, jeśli jest to wymagane w celu ułatwienia rezerwacji lub świadczenia innych usług turystycznych lub powiązanych z nimi usług.
- Partnerzy biznesowi
Możemy udostępniać dane osobowe partnerom biznesowym. Może się tak zdarzyć, na przykład, gdy promujemy program lub oferujemy usługę lub produkt we współpracy z zewnętrznym partnerem biznesowym lub gdy korzystamy z lokalnych agentów sprzedaży w celu promowania naszych usług w Państwa kraju zamieszkania. W większości przypadków program lub oferta będzie zawierać nazwę zewnętrznego partnera biznesowego, w przeciwnym razie nastąpi przekierowanie do witryny tej firmy z powiadomieniem.
- Inne osoby trzecie
Jeśli zalogujesz się na platformie EF za pomocą jednokrotnego logowania za pośrednictwem aplikacji lub platformy strony trzeciej, udostępnisz tej platformie mediów społecznościowych pewne informacje, takie jak fakt, że wszedłeś na naszą stronę lub wszedłeś z nami w interakcje.
- Transakcje biznesowe
W przypadku, gdy nasza firma zostanie bezpośrednio lub pośrednio sprzedana lub połączona z inną firmą, Państwa dane osobowe mogą zostać ujawnione naszym doradcom, potencjalnemu nabywcy i doradcom potencjalnego nabywcy oraz mogą zostać przekazane nowym właścicielom firmy.
- Zobowiązania prawne
Dane osobowe udostępniamy również, jeśli uznamy to za konieczne: (a) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; (b) w celu spełnienia wymogów procesu prawnego; (c) w celu udzielenia odpowiedzi na wnioski skierowane przez władze publiczne lub rządowe w tym władze publiczne lub rządowe spoza kraju zamieszkania użytkownika; (d) w celu wyegzekwowania naszych warunków lub wykonania umowy; (e) w celu ochrony naszych działań lub działań któregokolwiek z naszych podmiotów stowarzyszonych; (f) w celu ochrony praw, prywatności, bezpieczeństwa lub własności naszej lub któregokolwiek z naszych podmiotów stowarzyszonych, użytkownika lub stron trzecich; oraz (g) w celu umożliwienia nam dochodzenia dostępnych środków naprawczych lub ograniczenia strat, które możemy ponieść.
Międzynarodowe transfery danych
EF prowadzi działalność gospodarczą w kilku różnych krajach, a Państwa dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom stowarzyszonym EF lub innym usługodawcom, jak opisano powyżej, którzy potrzebują danych w celu świadczenia usług, które zamawiałeś lub zgodnie z niniejszą polityką. Tacy usługodawcy mogą znajdować się poza Państwa krajem zamieszkania, w tym z krajami spoza EOG/Szwajcarii, które nie zapewniają takiego samego poziomu ochrony jak w kraju zamieszkania. O ile Komisja Europejska nie zdecyduje, że dany kraj zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych osobowych, EF będzie stosować umowy oparte na standardowych klauzulach ochrony danych Komisji Europejskiej w przypadku międzynarodowych transferów danych osobowych w celu zapewnienia zgodności z obowiązującym prawem. Masz prawo poprosić nas o kopię standardowych klauzul ochrony danych (kontaktując się z nami w sposób określony w sekcji Kontakt z nami poniżej).
Z czego wynika nasze prawo do gromadzenia i wykorzystywania Danych osobowych?
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych została zamieszczona w Załączniku 1.
W niektórych przypadkach przetwarzamy Państwa dane osobowe na podstawie Państwa zgody (na przykład, gdy zgadzają się Państwo, że możemy ustawić pliki cookie inne niż te, które są absolutnie niezbędne). W zakresie, w jakim wykorzystujemy wrażliwe dane osobowe, opieramy je na Państwa wyraźnej zgodzie. Wrażliwymi danymi mogą być na przykład informacje o zdrowiu, pochodzeniu etnicznym lub przekonaniach religijnych - przeczytaj więcej w „Dane wrażliwe”. Jeżeli przetwarzamy dane na podstawie zgody, Państwa zgoda jest odwoływalna w dowolnym momencie.
Przetwarzanie niektórych danych osobowych jest niezbędne w celu świadczenia rzecz usług na podstawie zawartej z nami umowy. Bez tych informacji nie bylibyśmy w stanie świadczyć Państwu niektórych usług.
W innych przypadkach przetwarzamy Państwa dane, gdy jest to wymagane przez prawo (na przykład, jeśli jesteśmy zobowiązani na mocy nakazu sądowego lub obowiązującego prawa do przetwarzania danych).
Przetwarzamy również Państwa dane osobowe, gdy leży to w naszym uzasadnionym interesie lub w interesie strony trzeciej, pod warunkiem, że Państwa prawa do ochrony danych nie są nadrzędne wobec tych interesów. Może to mieć na celu sprzedaż produktów lub usług podobnych do tych, które już zostały zakupione od tej samej osoby prawnej. Tam, gdzie nie polegamy na zgodzie, wymogach prawnych lub konieczności umownej, przetwarzamy Państwa dane osobowe w oparciu o uzasadnione interesy opisane w niniejszej Polityce.